Citat:
Ursprungligen postat av xenos
Nej. det lät inte farligt. Mellan vilka hamnar?
|
Mellan Piraeus - Heraklion. Det verkar vara fräscha färjor dessutom, det gillar jag.
http://www.minoan.se/priser_heraklion.htm
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Angående bilen, vänta med att byta nationalitet på den tills du vet mer om tullar och sånt ! För oss var det klart bättre att köpa bil här och så lät vi en svensk kille som skulle flytta hem ta hand om vår bil.
Om du har gott om tid finns det mycket att läsa , många bloggar om sitt liv både här på Kalimera och på andra ställen.
|
Okej. Jag läste att man kan beställa papper för att regga om den från grekiska ambassaden och det skulle kunna göras kostnadsfritt när man var på plats. Jag beställer blanketterna så jag har dem med mig iaf. Ska kolla mer på det.
Bilen ska med i vilket fall. Hellre fylla den med det jag behöver några månader framåt än att landa med en väska på flygplatsen. Det är planen för tillfället...
Banken ja. Jag har mailat två banker och fått besked från dem och det verkar inte vara några problem så sett. Anledningen till bankkonto är att jag avser att jobba för att kunna förlänga vistelsen. Jag tror att det är knöligt för en arbetsgivare att sätta in lön i en svensk bank.
Var får jag det där skattenumret ifrån?