Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Dansar du zorba i filmen?
|
Jag tror att vi dansar "samba" i filmen, men jag tror att det var ABBA som spelades när filmen spelades in. När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Åkte med Club 33. Teamet bakom filmen ringde Club 33 och frågade efter statister. Vi var ett tjugotal som nappade. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.
Inspelning var jäkligt kul. Scenen tog en dag att spela in. Vi fick 1000 pesetas och fria drinkar för jobbet. Eftersom det var mitt på dagen började vi lite stelt. Att dansa nykter fanns inte på kartan på den tiden. Men eftersom vi hade fria drinkar gick det bara bättre och bättre. Senare i livet har jag staterat många gånger, alltid nykter.
Citat:
Har du varit med i fler filmer?
|
Nej, men ganska många teveserier. Försörjde mig delvis på att vara statist för många år sedan. Det var lite betalt, men tillsamman med andra jobb med lite inkomst blev det tillräckligt mycket för att kunna leva och resa.