Ämne: GOD JUL
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-21, 17:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: GOD JUL

När jag läser hälsningarna ovan så får det mig att stanna upp och reflektera en stund.......

Tänk så många nya vänner som jag har fått genom Kalimera. Och vänner på lite olika sätt.

Några få av er har jag haft förmånen att träffa personligen. Det har varit mycket positiva bekantskaper som lockar till nya sammanträffanden.

Men de allra allra allra flesta av er har jag aldrig träffat personligen. Ändå tycker jag att jag känner er ganska väl och att ni för mig känns som kära vänner som jag haft ganska länge nu. Många av er har genom ert sätt att skriva väckt positiv respons hos mig. Det har varit mycket trivsamt att byta tankar med er. Och ibland också kul att slänga lite käft med er.

Några av er gör ganska enstaka men ändå återkommande inlägg.

En del av er tycker jag mig ha lärt känna med mycket stark knytning till viss ö eller resmål. Varje gång det kommer upp en fråga om ett sådant ställe så tänker jag, "det kan säkert xxx eller yyy svara jättebra på", och oftast får jag rätt. Tänk så mycket kunskap om Grekland som finns samlat här på Kalimera.

Vi har på forumet några stabilt återkommande kåsörer. Ni skriver om resmål eller fasta boenden i Grekland som vi alla har kära. Dessutom har ni en enastående förmåga att formulera er på ett medryckande och mycket trevligt sätt. Det känns som att jag är där med er när jag läser det!

Vi är många här på Kalimera. En del har varit med mycket länge. Andra har nyss tillkommit och förundrats över alla snabba svar man får på frågor om Grekland. Men .......

.... det finns också några få som har tystnat. Några för att de inte längre kan vara med oss. Någon enstaka har blivit förbaskad på något och därför slutat skriva. Men några andra har, från att ha varit ganska aktiva, bara tystnat. Av för mig okänd anledning. Jag saknar alla er som av olika anledningar inte längre ger er till känna som ni brukat. Om ni kan, så hoppas jag att ni hör av er igen. Det vore kul.

Men som sagt. Det här blev en väldig massa ord för att säga något som egentligen kan sägas mycket enklare och kortare .......

God Jul och Gott Nytt År till er alla kära Kalimeravänner!

Masse
Svara med citat