Visa ett inlägg
  #54  
Gammal 2014-11-29, 09:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Vad gör vi med vårt Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Lång , lång historia bakom hur man ska bete sig i kyrkan. Unga tjejer här i Grekland klär sig många gånger så , vad ska jag säga för att inte låta helt mossig, banalt, med glans och glitter och snävt och kortkort och högklackat, särskilt på bröllop och dop. Prästerna gillar inte det där men de kan inte göra så mycket annat än att blänga irriterat...
Kanske man ska gå till kyrkan med andra motiv än att visa upp sig, kanske somliga (unga) män får andra tankar än kyrkligt fromma ? Vad vet jag, jag är inte man. I alla händelser kan det väl inte vara alldeles ute och politiskt inkorrekt att bibehålla någon sorts stil som inte ger ett direkt löjligt intryck.
Jag har också noterat att unga grekiska kvinnor visar mer hud än svenska gör, vid dop och bröllop. Men att unga bryter mot konventioner har jag inget emot, tvärtom. Det tillhör ungdomen att göra det, och jag tycker naturligtvis att man i alla sammanhang ska låta bli att lägga sig i kvinnors klädval - även om man så är präst.

Men i kontexten "vad gör vi med vårt Grekland?" så tycker jag att det är stor skillnad på invånarnas uppförande (deras moraliska kompass är mycket säkrare än vår) - och på turister som badar nakna där de själva vill, just bara för att de vill och inte tänker längre.
Svara med citat