Sv: Katter
Ja jag håller också med. Problemet när man vill "vara snäll" mot någon stackars katt på en restaurang är att andra katter snabbt upptäcker att någon matar och i värsta fall har man ett helt gäng runt benen som tigger och slåss om bitarna. Och då är det alltid de svagaste (inte sällan den man började mata) som blir utan. Så har man ångest för det och dragit in ett gäng katter på serveringen som sedan tigger vidare. Jag brukar spara överbliven mat i en servett och ge till någon hungrig i en gränd eller på stranden, långt från serveringarna. Och vet man att det varje dag sitter hungriga katter på någon plats, till exempel vid soptunnorna, är det ju snällt om man har någon burk kattmat med sig. Men senaste resan till Pythagorion fick jag faktist oftast slänga köttbitarna jag gömt undan från lunchen när jag kom till hotellet eftersom jag inte mött någon hungrig katt under eftermiddagen! Så jag håller med. Mata gärna, men på rätt plats i byn. Stöd animal Care - och en skvätt vatten har ingen katt dött av!
|