Citat:
Ursprungligen postat av anni
Var ska man bo i Parga om man inte vill bo "mitt i smeten"? Är hotell som Ionian Beach och Byzantion (Apollo) att föredra framför mer centralt belägna?
|
När vi åkte till Parga med Ving bodde vi på Villa Perivoli som ligger strax "ovanför" hotell nr 10 (Olympic Studios) om du jämför med Apollos hotellkarta. Vi upplevde det som väldigt lungt ca. 10 min promenad till stranden/bykärnan (Parga är en liten by med närhet till allt).
Min minnesbild av området kring Ionian Beach och Byzantion var att det kändes som att hotellen låg lite väl långt borta från "centrum", det fanns någon Supermarket och taverna/restaurang i närheten om jag inte minns helt fel.
Om ni väljer dessa hotell får du ta i beaktande att varje gång ni vill in till "centrum" blir det till att vandra över berget med fortet och det är en ganska brant backe... (man kan i.o.f.s. åka taxibåt till centrum)
Sedan är nog den värsta turistströmmen över om ni åker i mitten av september så ni behöver kanske inte trängas med så fruktansvärt många andra turister?
//Åke