Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Arbeta gärna själv med detta på Kreta, men du behöver inte svartmåla alla semesterfirare som inte vill ta hem hundar till Sverige som om vi vore grymma.
Lissi
|
Jag kanske tog i lite där

. Jag vet att många reagerar på grymheterna på Kreta och vill hjälpa till! Det ser vi i vår inbox. Kanske kan det vara osäkerhet och okunskap som gör att man inte vågar. Man åker hem och ångrar att man inte reagerat eller saknar något djur man matat under en vecka - ett djur man vill ha hjälp med att ta hem. Vi kan inte alltid hjälpa till då. Personal på sheltret hinner inte åka ut och leta efter en katt eller hund......Ibland kan man inte resa ner för att själv ta hem ett djur. Det kan bero på ekonomiska skäl eller hälsoskäl.
Ibland blir jag bara väldigt trött och det känns som om man ska ge upp. Jag tror inte att svenskar är grymma. Dock något mindre villiga att offra en liten, liten bit av sin semester för att hjälpa ett djur i nöd. Det handlar kanske om 15 minuter på Arlanda.
Man behöver ju inte adoptera en hund eller eskortera en hund om man tycker det känns jobbigt. Det finns många andra sätt att hjälpa till:
- man kan ta med sig en hundbur (flygbur) tillbaka till Kreta (tom)
- man kan stödja någon organisation med pengar
- man kan köpa foder och ge direkt till ett shelter
- jobba som volontär
- ta med filtar, leksaker och kanske fästingmedel och skänka på plats
- rapportera om man ser utnyttjande eller våld emot djur till turistbyrå eller kommunkontoret på orten
https://www.facebook.com/hundarkreta?fref=ts
En liten påminnelse om vårt kontonummer.
Överföring till Swedbank (Obs att det är en överföring - ej betalning):
Clearingnummer: 83279
Kontonummer: 9349415241
Namn på mottagare: Hundstallet
Alla bidrag är otroligt välkomna och gör skillnad! Vi jobbar ideellt så allt går till hundarna