Sv: Kreta tar guld......
Lissi - jag har ju frågat dig om du ville hjälpa till att eskortera en hund hem till Sverige. Svaret var nej. Du kom hem för sent på kvällen och tycker att man ska hämta sin hund själv - alltid dessa undanflykter.
Vill någon ha källa för mina påståenden så kan ni få emailadresser till Noah's Little Ark, Angels Arc, Linda Lukas shelter och flera privatpersoner som bor på Kreta. ALLA är överfulla av hundar, valpar och katter. Jag har kontakt med alla och vi letar ständigt efter jourhem och flygpartners. I år är det värre en någonsin. Det säger alla.
I våra grannländer finns många personer som ställer upp och dom förstår inte problemet vi har i Sverige med att ingen vill öppna sina ögon eller hjärtan........
Självklart matar många tavernaägare i turistsäsong ;-). Men nu är det slutet på den. Vad händer sen då? Jo, man förgiftar alla resterande djur. Eller så får dom svälta ihjäl.
När det gäller Jordbruksverkets artikel gällande import av hundar är vi många som inte delar deras synpunkter. Dom kan inte verifiera en enda punkt av sina påståenden......
Senast redigerad av Deia den 2014-10-13 klockan 22:42.
|