Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2014-09-29, 00:36
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Sju gånger i Aten

Kari, blir så begeistret av din begeistring og din beskrivelse av dine Athen-steder! Byen er jo helt vidunderlig

Koukaki - der gikk jeg gjennom gatene for to år siden med mannen til en venninne som "guide". Han vokste opp der, og tok meg med på en tur i området. Han bodde der til han var 16 år, deretter flyttet han med familien til Nafplio. Han er 42 år nå, og fortalte at da han var gutt, pleide de å leke i bakkene opp mot Akropolis, selv om det ikke er sååå lenge siden, var byen helt annerledes da. De kunne gå helt fritt i hellingen opp mot Akropolis - der hvor Dionisis-teateret ligger. Der lekte de mellom ruinene. Han levendegjorde Koukaki for 30 år siden, fortalte om menneskene som hadde bodd der: Der ligger fremdeles den vakre villaen til han som ødslet alt bort fordi han drakk for mye. Der ligger pikeskolen som de "alltid" la turen forbi for å se på jentene, der er huset til damen som sydde hans første dress. Osv.

Da ble jeg forelsket i Koukaki, og jeg skal virkelig vurdere Acropolis Hill neste gang jeg skal overnatte i Athen. Tusen takk for tipset!
Svara med citat