Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2014-09-27, 18:20
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Lördag 27 september

Idag en väldigt blåsig och regnig dag... gick vid lunchtid upp till Langada igen (trivs ju så bra där) strosa i de trånga gränderna och hälsa "Kalimera" till de goa äldre gummorna och gubbarna i byn... de är ju så goa!..

När jag gick iväg var det för stunden uppehåll och jag klarade mig precis till tavernan Machos innan himmelens portar öppnade sig och det var ju tur jag hann dit!

Kvinnan som jobbar där är supertrevlig.. vi känner ju igen varandra sen tidigare besök jag gjort där!

Vart lite sugen på mat så jag beställde in ugnsbakade grönsaker (ugnen var inte uppvärmd)så det tog ett tag MEN vad gjorde det när det hällregnade ute!

Sen till min stora förtjusning visade hon filmen THE BIG BLUE, som jag inte sett på så många år, så där satt jag och glodde på den och drack lite vin medans jag väntade på maten.

Jag var enda gästen, det dåliga vädret inverkar så hon var inte så glad över regnet.. det första kraftiga regnet som kom idag på hela säsongen...

När jag ätit klart och drömt mig bort i filmen... slutar det plötsligt att regna och solen visade sig igen... då beslöt jag mig för att vandra ner till Egiali igen innan det startar om på nytt igen!
Jag ber om notan och jag plockar fram min plånbok.. öppnar den och får en chock.. inga pengar i den.. ..då kom jag på att jag hade pengarna i en annan plånbok och hade glömt att stoppa i dom i den jag hade med mig ... vad jag skämdes.. ...don't worry säger hon då, kom du tillbaka imorgon och betala!
Vilket förtroende... skulle det funkat i Sverige tro.. nja tveksamt!!..

Så jag lovade förstås att återkomma imorgon... och bad tusen gånger om ursäkt... hon bara skrattade och sa att det var ok!! Underbar människa!!

Nu ska jag sätta mig med en varm pläd i sängen med en god bok och ett glas vin... havet stormar utanför och det regnar samtidigt, denna bild tog jag nyligen!....



Kalispera och Kalinichta på Er!..
Svara med citat