Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2014-09-25, 19:39
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Åter till Amorgos hösten 2014

Torsdag 25 september

Anlände till Egiali igår natt cirka 01.30... lång väg till paradiset!
Theodoros väntade på mig i receptionen på Mikes hotell.. ett kärt återseende förstås han har ett stort hjärta.. och är ju supertrevlig som alltid.

Blev inte mycket prat, jag var helt slut och stupade i säng och somnade bums förstås!
Bor i samma rum som i maj/juni så det känns verkligen som att komma hem igen!..

Öppnade balkongdörren när jag vaknade och möts av denna välkända utsikten....




en utsikt som jag aldrig tröttnar på...

Kom inte iväg ut förrän runt 12.30 sov länge och det behövdes...
Jättehungrig styrde jag stegen mot en av strandtavernorna, Selini är en trivsam taverna och här blev det min första greksallad som ju som ALLTID smakar som bäst och därtill en kall.. öl.....
Här satt jag länge och fattade inte riktigt att jag nu plötsligt var i Grekland.. ..träffade flera som hejade igenkännande åt mig och såg väldigt glada ut över att se mig igen, sånt värmer!

Har väl inte riktigt landat här än.. lämnade mitt hjärta här i juni, så nu känns det som jag fått igen det... den totala harmonin infinner sig.

Efter lunchen drog jag iväg över berget till Levrossos beach och slängde mig i det stora blå... vilken lycka, havet är alldeles ljummet!
Sen tog jag mig en frappe på tavernan där med den fantastiska utsikten bort mot centrala Egiali...


Hit ska jag gå fler gånger.. frågade tjejen som jobbade där hur länge de tänker ha öppet framöver... det visste hon inte, menade på att det beror på hur mycket turister som blir kvar här... det är inte särskilt många här nu... det börjar tunnas ut!

Men det gör inte mig något, vill gärna ha hela härligheten för mig själv.. ...

Imorgon ska jag försöka mig på en ny vandring... mer om det tänker jag berätta senare...

Ska natta mig tidigt ikväll.. tänkte starta innan det blir för hett...

Sunny(direkt från Egiali på Amorgos)

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-09-25 klockan 20:07.
Svara med citat