Lustigt, nu nämner du faktiskt två saker som jag har trista minnen av från Fourni.
Det ena är byn i norra delen av ön, Chrysomilia. Den del av byn som ligger nere längs havet var så ofattbart skräpig. Allt var antingen skräp eller förfallet så jag trodde först att den delen av byn var övergiven, men det var den inte, där bodde folk.
Det kändes så dystert att jag åkte därifrån igen så fort jag kunde.
Det andra är moppeuthyrningen. Första gången hyrde jag där utan problem, andra gången var killen jag tidigare hyrt av inte där, det var en äldre man som skakade fram en av killens moppar åt mig istället.
Och när jag lämnade tillbaka den kom vi i gräl. Han påstod att tanken varit full när jag tog ut moppen! Jag blev helt paff för precis som på alla andra öar jag hyrt har bensinen bara räckt bort till macken när jag tog ut den. Men han gav sig inte så jag blev tvungen att betala honom 8€ för bensin (vilket förmodligen var mer än tanken överhuvudtaget rymde).
Jag blev lite ledsen av det där, har aldrig varit med om i Grekland att någon verkligen velat lura mig så öppet. Jag tackade min lyckliga stjärna för att jag inte repat moppen för det hade väl kostat mig en förmögenhet
Fast du nämner en sak som jag gillar också och det är Patras apartments. Har bott otroligt bra där båda gångerna. Ett kanonställe