Synd att ni blivit avskräckta Kimsan....
Vi åkte till Parga på bröllopsresa i sista veckan i juni 2002 (midsommarveckan) och trivdes jättebra!!!
Visst fans det en del turister där - inte minst under helgen då båtarna från Italien och lediga greker (?) kom till byn men annars besvärades inte vi av turisterna. Däremot om man åker senare - juli/augusti kan man nog räkna med fler turister.
Maten upplevde inte vi som "dålig" utan helt OK - givetvis finns det skillnader men det finns nog överallt. Sedan kan man ju göra som Janne tippsade om - hyr en bil och åk runt någon dag och hitta egna pärlor.
Åker man charter så har man ju naturligtvis en hel del turister runt om kring sig - vill man "slippa" turisterna får man nog ta sig runt på egen hand och upptäcka mindre orter som kankse inte har blivit så "turistiferade" - eller vad anser ni andra som båtluffar t.ex???
Men jag tycker att det är trevligt med att sitta på en bar och se folklivet omkring sig. Det går nog att hitta någon litet eget romantiskt ställe vars man än är
I år är det femårsjubileum för mig och min fru och jag längtar tillbaka till Pargam - gjorde dumheten att ta fram diaprojketorn och Pargabilderna i helgen så nu får man försöka skrapa ihop till en ny resa i sommar
//Åke