Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
TACK till dig också, maji 
Jag är nyfiken på vad som inte var bra då du bestämde dig för att inte besöka Syros igen?
/Hasse 
|
Hej Hasse, såg inte din fråga förrän nu. Ska försöka svara...
Ja vad var det som inte var bra? Svaret kan vara så enkelt som att vi hade bott en vecka på Amorgos och en vecka på Folegandros innan vi hamnade på Syros. Båda dom öarna var och är riktiga favoritöar för oss. Dom är otroligt vackra och där finns ett lugn, framför allt på Folegandros, som man bara måste uppleva för att förstå.
När vi kom till Ermoupolis på Syros så tyckte vi att det var fult och slitet. Nästan lite stressigt och bullrigt med en hel del trafik. Det blev lite "chockartat" jämfört mot de andra öarna. Vi hamnade till slut i Kini och där bodde vi först på ett ställe, som jag förträngt namnet på, där det var smutsigt och det är faktiskt enda stället i Grekland jag sett kackerlackor. Vi bytte boende efter ett par dagar och det blev helt OK men vi hade liksom inte fått en bra start. Maten, som är viktig för oss, upplevde vi bara positivt vad jag kan minnas. Vi hyrde moppe och kuskade runt ön och det vi såg var inget fel på men vi fick aldrig den där goa känslan för ön.
Vi stannade 5 dagar och borde nog besökt hamnstaden mer men nu har ju du väckt vår nyfikenhet så absolut skall vi dit igen.
//maji