Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-13, 13:48
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bästa sättet att ta sig från Pierus till Hotel Adonis i Plaka

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
1. Hur tar jag mig lämpligast till Hotel Adonis från hamnen. Metro, buss eller Taxi. Om Metro, är det i sådana fall långt att gå från metrostationen till hotellet (har ju en stor resväska att släpa på). Är det svårt att hitta dit?
Med Metro får du byta tåg för att komma till Syntagma. Inga problem, egentligen, det går fort och smidigt. Från Syntagma kan det ta ca 5 minuter att gå till Adonis.

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
2. Hur tar jag mig lämpligast till Atens flygplats från Hotellet sen när det är dags för avfärd. Går flygplatsbussen (x96?) från någonstans intill hotellet
Japp, den utgår från Syntagma. Sist vi var där avgick det en buss var tjugonde minut till flygplatsen.

När du kommer upp från Metron vid Syntagma och har själva det stora gula huset i ryggen och torget framför dig, sikta mot vänstersidan av torget och gå Mitropoleos ner ett par kvarter. Första tvärgatan är den stora Stadiou, sedan kommer Nikis, och nästa är Boulis. Sväng vänster in på Boulis. Sedan är det bara att fortsätta gatan rakt upp. Det finns små skyltar som pekar mot "Folklore Museum". Följ dem. ;-) Efter tre kvarter kommer du in på gågatan Kodrou. På vänster hand har du först en fantastisk butik fylld med allsköns krimskrams och sedan har du Adonis på nummer 3.

(Fast jag brukar svänga upp på Nikis och sedan ta första tvärgatan till höger tills jag stöter på Boulis, av någon anledning känns det litet närmare. )

Ha det så skönt!

https://www.google.se/maps/@37.9749307,23.7345628,17z

Karin
bara litet avundsjuk
Svara med citat