Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-22, 18:53
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...appropå fixa, så idag klippte jag två ( hyreshus ) gräsmattor och tog den enda fungerande klipparn i skuffen på Golfen....Första gången jag gör det, och det gick helt ok. Nu är det kanske 4-500 meter mellan husen,förstås....
Sen tog jag en tur på motesykkeln och handlade.Den startade inte på knappen, utan jag fick igång den i backen....Antagligen dåligt batteri, sa Ove på Kawasaki.....

Man ( jag) handlar inte lika mykke när man åker hoj, för det finns inte så mykke plats....å vikken tur att jag bor vid en backe....mååånga hojar haver startats där...

Rolf Öfverström från Helsingfors ringde och berättade att han planerat att komma till Karpathos ungefär samma tid som jag, och det var ju trevligt att få reda på!!

Sen åkte jag ner till kanalen och tömde Finnjollen på vatten, backade ner Golfen och drog helt sonika upp den med en gammal plastpresenning som ( halkigt ) underlag. Har en liten kärra för jollen, och efter att ha baxat upp jollen ( 130 kg) på den, så band jag fast den i dragkroken och drog den uppför backen, och nu står den i trägårn och väntar på att bli tvättad...( imorrn...)
Så nu ere bara Hedvig kvar som ska upp, men hon får nog ligga i en vecka till eller så.....
Trevlig helg anbefalles Eder alla vänligt men bestämt....
Mikke
Svara med citat