Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-20, 15:23
Mikaela16s avatar
Mikaela16 Mikaela16 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2014
Standard Sv: Avstånd Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av leffenyberg Visa inlägg
hej. Jag är halv Grek och halv Svensk. Jag föddes och uppväxt på Samos(Pythagorio) men nu bor jag i Gävle. jag åker till Samos(Pythagorio) den 9 augusti och kommer att vara där för 2 veckor. om ni vill och är på Samos då kan vi träffa och visa runt. Min bäst kompis är också halv Grek and och halv Svensk och hon är från örebro men bor på Samos nu
Men klantiga jag missade att prenumerera på min egen tråd och missade ditt fina erbjudande
Nu hade vi trots den missen en fantastisk vecka och det är säkert inte sista gången vi besöker Samos.

Efter 2-års "otrohet" med Turkiet kändes det ljuvligt att komma hem till Grekland igen. Maten, atmosfären, mentaliteten <3

Vi fastnade för den strand som jag tror kallas Pythagorion beach. I princip samma strand som Potokaki, men den med kantinan närmast byn. Lugnt och skönt med trevlig värdfamilj. Pappa chefade över stolarna och mamma över maten På kvällen stängde de kantinen och åkte in till Pythagorion och sonens bar, där de körde vidare till 01 på natten. (Vem sa att grekerna inte jobbar mycket? )

Bodde gjorde vi på Zephyros (som sagt längst till höger på hamnpromenaden). Ett underbart litet lägenhetshotell med trevlig personal och fantastiskt läge. Är rädd att Fritidsresor bokat upp hela hotellet, så jag är osäker om det går att boka på egen hand.
Svara med citat