Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-19, 10:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Världens tio populäraste länder

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
SvD skriver så här: Turkiet har blivit allt ett allt populärare resmål de senaste åren. Det är främst landets badorter vid Medelhavet som lockar folk.

Om det är deras slutsats eller UNWTO:s vet jag inte.
Tyrkia har satset stort på, og solgt et betydelig større antall leiligheter og hus til utlendinger, enn Hellas har, for å sammenligne d e to landene. Mange av disse bruker leilighetene sine/ reiser ofte.

Bare i andre land i Europa bor det 3 mill tyrkere, disse besøker familie / reiser hjem flere ggr i året (selvsagt avh av økonomi)
- jeg har ikke greid å finne tilvarende tall for grekere, heller ikke hvor mange tyrkere og grekere som bor utenfor Europa
- jeg vet jo at mange grekere reiser hjem helt fra Usa, Canada, Australia om sommeren
Men siden Hellas "kun" er oppført med 10.2 mill innbyggere, og Tyrkia 72.6 mill, slår vel også denne forskjellen ut på statistikken vil jeg tro!

Og så er det, merkelig nok , m a n g e som er like glad i Tyrkia, som jeg/vi er i Hellas !
Tyrkia e r et populært ferieland, jeg tror Tyrkia også slår Hellas blant de som "bare vil til syden", ønsker seg sol og varme og lave(re) priser!
Svara med citat