Sv: Fara att bada i havet?
Tips annars är att om det finns en taverna el liknande så fråga där, jag har blivit avråd från att bada en gång samt en annan gång blev jag varnad för maneter, detta sistnämda var på Paros vill jag minnas, det hade dragit in maneter som var svåra att se innan man var i vattnet,
annars så kika på andra, ser jag lokalbefolkning som badar så utgår jag från att de ska va ok, men ser jag tex att dem håller sig nära strandkanten o inte simmar ut så ser jag till o göra likadant.
Skulle man råka ut för ström så tänk på att inte kämpa emot den, för det klarar man normalt inte, utan navigera längsmed och snedda in, lätt tips att ge, så mycket svårare o följa dock,
det svåra med baksug är att på en del ständer är det normalt med en vis nedåtgående tryck, tex där det sker en kraftig djupförändring, men det är väldigt svårt bedöma om det är farligt innan det är försent
Ovan har jag lärt mig när jag tog dykcert, har varit med om ström just utåtgende, inte kul, o då hade jag flythjälp av västen så det var ingen fara direkt så men grymt äckligt var det ändå
|