Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-04, 12:41
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sommarvärme! Hur mår ni i det?

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Jag fattar ingenting!
Alla ni som gnäller över värmen njut nu, snart blir det snö och kallt och mörkt igen. Jag njuter i fulla drag här i Skala Mistegnon av 30 grader dygnet runt och dessutom 30 i havet. Kan stanna i havet i timmar och bara guppa omkring. När jag kommer upp sitter jag där i min brassestol och njuter av en öl eller två och utsikten mot Turkiet till dess solen nästan har gått ner vid halv nio tiden. Vid tiotiden blir det middag på balkongen eller på någon taverna och sedan en nattfösare på kaféet.
På nätterna blåser brisen genom lägenheten genom myggdörrarna så nattsömnen är det inget fel på.
Detta måste vara en försmak av paradiset!!

Claes, det låter hur skönt som helst, 30 graders torr värme, havet intill och en stilla havsbris så där lagom, all tid i världen att bara njuta av livet och friheten och gemenskapen, god mat och en kall öl, ouzo eller retsina, tja, det är bara med att njuta så länge det varar, det forstår jag. Lesvos är en fin ö!

Själv vill jag inte klaga över de fina dagar vi har här hemma. Extra skönt om/när man har möjlighet för ett svalkande dopp!
Skillnaden på 30-32 grader i Grekland och här uppe i norr (i alla fall i dessa dagar där jag bor) är att fuktigheten är otroligt hög när det ligger regnväder i länderna runt omkring oss. Det är sällan (eller aldrig) jag har upplevt så belastande fuktighet i Grekland. Vi har inte heller A/C här hemma!
Men jag vill inte klaga, för det är sant, att snart är sommaren över och det kommer kalla och regniga dagar, så jag tror vi är många som njuter solen och värmen här när vi äntligen har den!
Svara med citat