I den här sommarvärmen känner jag en slags overklighetskänsla av att typ är detta sant? Ovanligt med dessa temperaturer i Sverige.
Jag växlar i mitt tyckande om hur jag mår under dagen. Lite ambivalent....känsla!
Tidigt på morgonen strax innan sjutiden tycker min kropp om att gå en morgonpromenad. Den bästa tiden faktiskt då fåglarna småkvittrar och luften är så fräsch.
Under dagen går det ganska bra att arbeta under förmiddagen. Bara att ta av skorna stundtals och sätta de lite svullna fötterna på det svala golvet. Spola handlederna under kallt vatten ibland.
Sen när jag skall ta mig hem från Göteborgs stad känns det inte kul alls.

Värmen slår hårt i asfalten som reflekterar den mot en. Sen ett par 4 hållplatser med den svettiga spårvagnen då luften står still. Det är då jag kippar efter andan.
Väl ombord på vår bästa buss/dubbeldäckaren till norra skärgården med iskall AC känns allt lätt igen. Med bilfärjan över till öarna möts jag av den härliga havsbrisen och det går fint att andas igen.
Så egentligen lider jag inte alls länge och kan inte klaga men föredrar ett par grader lägre i temperatur!
/Marja