Sv: Hjälp! Landar tidigt med 2 barn
Hej,
Om ni inte har förbokat båten som går 9.00 (har för mig, utan att ha kollat tidtabellerna, att det är en catamaran?) så skulle jag rekommendera att förboka biljetter till båten som går 15.30 istället. Det är en Blue Star, stor och pålitlig.
Med två så pass små barn så skulle jag boka ett billigt hotellrum för den första natten (trots att ni endast kommer att utnyttja det fram till utcheckningstid), se till att få ett som kan hämta er gratis vid flygplatsen. Och kolla noga utcheckningstiden för rummet. De flesta brukar vilja att man checkar ut vid 12.00 senast och säkerligen får ni lämna väskorna kvar medans ni går och badar, utforskar Thira eller går ut och äter någonstans i väntan på båten. (Det fanns faktiskt en del billiga rum kvar när jag kollade sist.)
Ifall ni väljer alternativ 1 med tidig båt: Det finns luggage stores uppe i Fira där ni kan lämna baggaget medans ni väntar, deras öppettider vet jag dock inget om. Men kanhända har de öppet redan kl.06.00 eller dygnet runt? Och sätta er och äta frukost på någon fin uteservering tidigt på morgonen. Det lär ju ta lite tid att få ut baggaget samt ta er vidare från flygplatsen så där går det säkerligen en timme eller två. Tiderna för anknytningsbussen från Fira till hamnen är anpassade efter båtavgångarna.
Obs! se till att förboka biljetter till båtarna om du inte redan gjort det.
|