Ha, en fråga för mig!!!!!!
Jag är nybliven handikappad (konstaterar jag nästan lite stolt

)
Nä, skämt o sido så är jag handikappad sen nån månad tillbaka.
Jag vet inte vad ni har för typ av handikapp?
Rör det sig om en tung person i rullstol så går i princip hela Grekland bort.
Det är en mardröm för en hjälpreda som ska hjälpa en tynge person med rullstol. Ett barn är nog inga problem.
Jag kan själv inte ens knyta ett par skor eller gå ner i en pool om det inte finns en trappa. Jag fick en stroke och vänster arm är i princip funktionslös och vänster ben har helt klart begränsad funktion.
Då jag var nybliven handikappad så hade jag de funderingar ni har.
Vi bokade om från en rundresa på Kreta som vi bokade när jag var frisk. Vi bokade om till Karpathos och det var ett mycket bra val om man inte är helt rullstolsburen. Det är mycket backar i Grekland, hålor i marken och massor svåra trappor utan räcken och höga kanter. Inga rum eller hotel är helt handikappanpassade vad som än sägs.
Vi bodde på ett 5-stjärnigt hotell som omnämns som handikappanpassat, ändå har alla rum badkar som man måste kliva i o ur. Jag var faktiskt lite orolig själv och det var jobbigt för mig första gångerna.
För mig som ändå kan gå hjälpligt var Karpathos ett mycket bra val men om jag suttit i rullstol så hade det inte funkat. Rullstol kan funka om en lite större stark person hjälper en inte alltför tung person. Man ska komma ihåg att man är på semester och vill ha skönt och behagligt, i Grekland är det många hinder som friska personer inte reflekterar över.
Hoppas mitt svar är till hjälp