Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-13, 21:40
anafi4ever anafi4ever är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2014
Standard Sv: SANTORINI TRISTESS...

Härligt! Jag visste att jag kunde lita på er:-)
Vill ju inte lämna Grekland efter tre härliga händelserika veckor med en fadd smak i minnesvägen...Emporio, here we come! Och så kollar vi in Pyrgos.

Har i alla fall haft tur med vår airbnb-värd. Vi satt just och pratade och han sjöng en massa sånger. Rekomenderade också Emporio. En god man med ett stort hjärta. Det bästa är ju samtalen med oss människor emellan.

Åt idag på Taverna Rosa i Voropolous här i närheten där vi bor (? kollar stavningen i morgon). Tydligen har Tripadvisor gett stället en utmärkelse 2014. God mat bortom turistfällorna. 36 euro för 4 personer inkl dricka. Råkade åka förbi när jag fått värsta allergiska reaktionen efter synen på folkmassorna i turistställen. Ångrar att jag inte köpte honung från Anafi, från bina som lever på timjam som växer i landskapet där. Käraste Anafi.

men men...
life is short, no time for regrets, egentligen. Och jag ber om ursäkt att jag kallar Akrotiri för stenhögar, men när alla väggmålningar och föremål är bortforslade så och med en knapphändig information på skyltar...en audioguide med alla berättelserna vore ju helt underbar!

Next time, next life.

Senast redigerad av anafi4ever den 2014-07-13 klockan 22:00. Anledning: kompl.
Svara med citat