Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2014-07-07, 16:18
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Ensamresenär: Antiparos/Alonissos?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
...jag tycker att det är självklart att jag kan åka till nya ställen, även om jag älskar en viss plats. När jag väl är på en ö är jag uppfylld av den och det slår mig aldrig att jag skulle kunna jämföra med andra öar.

Jag har aldrig vantrivts på en grekisk ö, just när jag är där trivs jag fantastiskt bra. Jag har researchat noga innan och vet ju vad jag gillar.

Ändå älskar jag inte alla öar lika mycket...

...Och ett sätt att inte tröttna på ett ställe är att varva det med andra, något som är helt nödvändigt för mig. Och alla öar har sin känsla, den behöver inte vara vare sig lik Tiloskänslan eller sämre än den.

Men som sagt, det är inte alls säkert att ens någon enda till funkar som jag
Jo Inkfish, det där känner jag igen och jag tycker det var himla bra beskrivet!
"När jag väl är på en ö är jag uppfylld av den...", precis så är det för mig också.
Varje resa/plats har sin charm och att växla lite passar även mig. Och det är ju det jag menar, när jag säger att en resa inte behöver vara den allra bästa, men kan vara helt underbar ändå!
Men många platser som vi "upptäckt" för ganska länge sedan kan få vila, det betyder dock inte att vi inte tänker tillbaka på de härliga dagar vi har haft där.
Paleochora är en sådan plats, där vi trivts så bra, men just nu i alla fall trivs med att hålla en paus.
Tinos vill vi gärna besöka med jämna mellanrum, men har behov av andra platser också, Kreta t ex.
Många öar längtar vi tillbaka till (Sifnos bl a), men behöver inte återse alla.
Tilos är en av de öar som jag fortfarande är nyfiken på och vill besöka en dag.
Svara med citat