Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-29, 11:10
LG LG är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Telefonkort-surfkort

Citat:
Ursprungligen postat av IBM Visa inlägg
Det är som Masse jag tänker mig att göra. Ipaden följer med. Håller med om att telefonen är värdelös att surfa med men i nödfall går det. Hemma kopplar jag ibland ihop Ipaden (som saknar kortplats) med Iphone när jag är bortom alla nätverk. Det får bli ett grekiskt kontantkort ser det ut som. Funkar de som våra att de måste fyllas på minst en gång årligen? Var köper man korten? Har läst någonstans att man måste visa leg/ pass vid inköp. Stämmer det?
Jag har sedan ett par år ett Grekiskt kontantkort för att kunna ansluta till Internet, och har det i en telefon som jag sedan ansluter min i-pad och dator till via WiFi. Jag valde ett kort från Cosmote och det har alltid fungerat utan krångel, förutsatt att det finns mobilteckning. Kortet köpte jag i Pireus i en butik som tillhör kedjan Germanos, de har butiker lite här och där. Cosmote har också egna butiker där du kan köpa kortet. Det var en del krångel att köpa det. Kopior på mitt pass skulle faxas till ett par ställen och ett antal papper skrivas under. Men det har fungerat utan krångel sedan dess. Du måste fylla på kortet minst en gång var 12e månad, och det kan du endast göra när du är uppkopplad med kontantkortet mot Cosmotes nät. Fast from den här sommaren kan du betala med kort via nätet när du tankar kontantkoret, en avsevärd förbättring. Tidigare var du tvungen att göra det i en butik... Be gärna någon i butiken visa dig hur och var du kan tanka kortet och se ditt saldo. För 30€ får du en månads uppkoppling och 5GB data hos Cosmote. Observera att det inte är ett telefonkort, utan att det enbart funkar för datatrafik i 3G nätet.

/ LG
Svara med citat