Ämne: London
Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-09, 21:58
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: London

Lyckliga dig som snart ska till London. Storstäder är inte det jag dras till men London är speciellt. vi var där senast nu veckan efter nyår, vi tyckte det var vår, men det tror jag inte Londonborna tyckte ..
jag tror att man såsmåningom får sitt eget favoritområde att bo i. För vår del har det genom åren blivit Bayswater/Notting Hill området. Där finns det så mycket. Du kan bo på ett hotell med en liten park utanför, det du hör är fågelsång, ganska fantastiskt, runt hörnet ligger starkt trafikerade Bayswater road som går upp mot Marble Arch. Ett stenkast till Hyde Park och hela sammanhängande parkområdet. Du har nära till hela mysiga Notting Hill och bra och kort kommunikation in i "smeten", Oxford och City. Den stora gatan i området heter Queensway, där finns allt och hela världen. Den är underskattad och sällan nämnd. Om du har handlat någonting inne i City kan du ge dig på att samma sak går att finna på Queensway, dessutom till ett betydligt lägre pris. Pga av länkregler vill jag inte skriva ut några sådana, men du gör enkelt en sökning London+hotel och hittar sidor att kolla på. Lycka till.
Svara med citat