Hei Lotta.
Jeg pleier å reise til London 2-3 ganger i året. Jeg ELSKER den byen (ja, jeg er glad i å shoppe... :-)). Når du skal finne hotell, er det som de andre sier her, lurt å gå litt opp i pris. Selv er jeg ikke så glad i å ta undergrunnen så jeg pleier å bo så sentralt at jeg slipper det. For noen uker siden bodde vi ved Gloucester Place og det var, for meg, litt usentralt. Vi brukte MANGE penger på drosje, noe vi heller kunne lagt i hotellet for å være mer sentralt. Og ja, hotellet var heller ikke spes. bra. Hva som er sentralt kommer jo også litt an på hva du skal. Skal du shoppe i Oxford Street er ikke Gloucester Place usentralt. Skal du handle nede ved Piccadilly, er det et stykke å gå, ihvertfall når du har med deg en gutt på 11 år... :-)
En annen grunn til å gå litt opp i pris i London (og andre steder i UK) er at engelsk-mennene er ikke akkurat kjendt for å være renslige. Tar du et litt bedre hotell er de ihvertfall større sjanse for at det ikke er teppe på do/badet og skittent og at de har oppvaskmaskin.... (Hotellet vi bodde på sist var et tre-stjerners, men ingen oppvaskmaskin...)
En side som jeg pleier å bruke når jeg bestiller hotell i UK (men også når jeg reiser andre steder som f.eks. nå når vi skal til Kreta i sommer) er
www.lastminute.com . Jeg bruker den siden hver gang jeg skal ut å reise, og har aldri hatt problemer. Lurer du på noe om London er det bare å spørre! :-)
Cec.