Onsdag 11 juni
Stoppa tiden NU... jag vill INTE åka hem!!..
Bara två dagar kvar i paradiset.. Hur ska jag stå ut i Västerås..

..hmmm...tur iaf att det är sommar och inte vinter när jag kommer hem, alltid något!!
Idag på fm gick jag bort till banken för att se om bankomaten var i drift, MEN icke sa Nicke... de hänvisade till bmat i Chora eller i Egiali, ok får väl gå till Chora imorgon då, måste ta ut kontanter så jag kan betala för mina 14 nätter på Pension Amorgos, samt lite extra till annat smått och gott!!
Råkade på Arne som också var på väg till banken, han sa att han skulle gå in där och fråga när den kan vara i drift igen, så jag hängde med in, de sa att det skulle komma en montör från någon annan ö..när visste de inte förstås!!..
Jag skakade på huvudet..och gick iväg och badade på mitt vanliga ställe, bort längs Katapola -bukten..sen fortsatta jag tills vägen tar slut och där fotade jag dessa vackra klippor och havet skiftade i både turkost och mörkblått, så vackert!!..
Sen gick jag tillbaka till "min lilla strand "..simmade och plaskade som en fisk i flera timmar.. upp och ner i det härliga havet!!..
Återvände sen till centrala Katapola, när jag kom till torget så satt A&B på tavernan Mythos, slog mig ner och vi hade en stunds trevlig samvaro!
Därefter gick jag till "tvätteriet" och hämtade de två plagg jag lämnat in, de doftade ljuvligt och var vitare och fräschare nu iaf, inte så enkelt att handtvätta allt!!
Kvällen avslutades på tavernan The Corner, mycket båtfolk i farten och härlig stämning, kvällarna numera är ljuvliga och riktigt varma!!
Imorgon ska jag vinka av A&B när de åker vidare till Tinos med Highspeed-färjan från Katapola runt 13.00.
Därefter ska jag vandra till Chora och uträtta mina ärenden och njuta en sista gång av den vackra Choran.
Sunny(direkt från Katapola)..