Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Måste förtydliga att det inte är Kalimera som är storebror i det här fallet, det är Google. Vi har annonser från Google på Kalimera, och det är Google som bestämmer vilka annonser som ska visas, inte jag.
Google vet extremt mycket om oss, men ingenting mot Facebook, som vet mycket, mycket mer. Därför är jag försiktig med vad jag skriver på Facebook, vilka sidor jag gillar och vilka uppgifter jag lämnar.
|
Jeg er klar over at du ikke velger ut annonser, derfor skrev jeg også at dette ikke var kritikk rettet mot deg.
Og det gjelder ikke bare sidene jeg nevnte heller. Selv med "disabled cookies" og ulike ip-adresser, er det noen nettaviser som "tilbyr" meg å kommentere artikler, via profilbildet mitt og navn fra facebook. Jeg synes ikke at det er ok at avisene skal vite hvilke artikler jeg leser, noe de iallfall i teorien må kunne finne ut av.
Jeg kunne nevnt mange eksempler, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg gjør ikke noe ulovlig på nett, besøker ikke "ulovlige" sider, jeg synes bare at dette er en utidig inngripen i privatlivet.
Og Elisabet, dette er ikke noe som gjøres for å fange forbrytere, (ja, jeg vet at du vet det), og selv om det var så hadde ikke målet helliget middelet. Dette gjøres for å kartlegge oss som forbrukere, uten at vi har gitt samtykke til det. Og det, er etter min mening, en uting.