Citat:
Det är en jättebra kombination. En liten turistort och en stor, det är ju perfekt.
|
Vad kul att du tycker det, nu blev jag riktigt förväntansfull
Citat:
Intressant att höra hur du tycker Kreta har förändrats på 25 år.
|
Ja, jag ska väl för en gångs skull återkoppla till det inlägg jag gjort. Jag har ju hittills varit dålig på att komma med nåt slags resebrev efter jag kommit hem från resan.

Fast tidigare Kretaresor har jag varit till Stalis, i närheten av Herssonissos, och det var ju en liten by.
Citat:
Det blir roligt att höra vad du tycker om Agii Apostoli , var där för 15 år sen och gillade läget väldigt mycket. Tröttnade man på lugnet så tog det bara en kvart in till Chania med bussen. Hotellägaren gick in till Chania varje morgon längs havet, tror det tog honom 40 minuter.
Att kunna kombinera så låter ju jättebra, vilket resebolag åker du med?
Ha en trevlig resa.
Ylvan
|
Tack Ylvan. Jag åker med Fritidsresor och jag tyckte också det var perfekt att kunna kombinera resmål, just för att Kreta ju är en så stor ö. Vad härligt det låter med promenaden in till Chania, det känns som om det vore nåt för mig, jag älskar att promenera.

Och på tal om det, nåt jag glömde säga i mitt inlägg, jag tänker genomföra de två vandringar som Fritidsresor har: Samariaravinen och Imbrosravinen. Att dom fanns med i utflyktslistan är en av skälen att jag valde Fritidsresor.
Samaria har jag gått, så jag vet att jag klarar det (även om det är 25 år sen) och Imbros har jag sett att det är en jättevacker vandring så den ska bli härlig att göra.