Sv: Lämpligt val?
På annan plats (Semestra i Grekland) finns en del erfarenheter nedtecknade. Om Karpathos vet jag bara sånt jag läst i Forum.
En allmän fundering bara: Backar, trappor, backar, trappor...tarvar hyfsade ben om man vill röra sig på den ort man besöker, och det vill man väl...
Däremot får du nog inte problem med attityder vad gäller att hjälpa till när det behövs. Snart sagt alla grekiska familjer har någon gammal Jaja eller Pappous i närheten, åtskilliga har handikappade barn och många har trafikskador och annat trist.
Med det menar jag att man ser lite vidsyntare på begreppet handikapp här , enligt min bedömning efter ett arbetsliv på svenska sjukhus. Inte så tjusiga rullstolar kanske, men ut i folklivet ska man ändå.
Hoppas du får en fin semester med din sambo! Kolla över medicinförrådet, bara, inte alltid samma preparat här.
Just igår läste jag ett roligt kåseri i en tidskrift om en grekisk man som blir helt imponerad av ett äldre holländskt par, som trots diverse skröpligheter drar runt på alla möjliga intressanta platser, och önskar att hans mormor hade haft samma intresse av omvärden.
|