Sv: Fel generation...
Hej Greklandsvänner.
Finns det inga datavänner bland oss. Jag är en i alla fall så kanske tillhör jag, född 48, fel generation. Just nu är jag på Lesvos och hustrun i Sverige. Med hjälp av datorn eller telefonen kan vi skicka gratis besked till varandra via Whats App eller Skype. Vi kan prata med varandra, utan att det kostar ett öre, så länge vi vill. Vi behöver bara vara i närheten av någon som har WiFi (de flesta barer och kafeer har det här på Lesvos och vi har det naturligtvis i både vårt svenska och grekiska hem). Jag bokar alla våra resor både flyg och färjor via internet och vi sköter det mesta av våra liv via internet och får massor av tid till annat.
Häromdagen skulle jag boka hustruns hemresa i början av oktober. Jag upptäckte snabbt att om hon skulle flyga Lesvos-Athen-Köpenhamn och använda SAS från Athen skulle biljetten den 1/10 kostar runt €250 enkel. Istället bestämde vi oss för att jag reser med henne till Athen och hon reser med Aegean den 2/10 vidare till Köpenhamn. (Tyvärr finns det inget tidigt flyg från ön som ansluter till det tidiga Aegeanflyget) Jag bokade hotell för en natt och en enkel biljett till mig tillbaka till Lesvos den 2/10. Priset för en enkel resa den 2/10 med Aegean Athen-Köpenhamn kostade utan bagage €60 (med €90) enkel. Jag tar bagaget i bilen senare i oktober, när jag kör hem för vintern. Hustrun fick en billigare hemresa och vi ett mini besök i Athen och dessutom ett par hundralappar över att dricka Ouzo för.
Jag undrar, tillhör jag fel generation?
|