Citat:
Ursprungligen postat av Marlene64
Hej!
Har bott sju gånger i Platanias, är mitt favoritställe på Kreta. Har inte tips på någon nära restaurang, men har tips på 2 toppen restauranger i Platanias. Symposium heter den ena, när man går mot torget från erat hotell så ligger den på vänster sida, ca 1 km från erat hotell. Super god mat och service. Ett måste när man är i Platanias är Astrea högst uppe på berget, ta taxi från torget, jobbig backe att gå uppför. Enligt mig är de Platanias bästa restaurang, god mat , rolig, trevlig personal, underbar utsikt. Man får ett trevligt bemötande . Ägaren Jorgen är jätte trevlig. Hoppas ni får en trevlig semester på underbar Kreta
// Marlene
|
Astrea är kända för att hälla i sina (norska) gäster gratis sprit, sen rinner de nerför backen med stendöda smaklökar... Symposium serverar en blandning av dansk/italiensk/grekisk mat ca 20.25% dyrare än vanliga tavernor. Drosia, Abelopas, Platanos och Barba Thomas vet att ta vara på sina gäster, även om Abelopas hade ett mellanspel med en sämre kock (efter en stenhård säsong) i fjol. Jag ser fram emot den dagen då de startar med levande musik igen!
//Kikh