Lördag 17 maj
Idag flytt över till Egiali, hämtade hyrbilen runt 12.30, så skönt att komma iväg till Egiali som att komma till en ny ö, Katapola är mysigt men efter snart två veckor där känns det ändå som dax to move on!
Tagit adjö av Maria på Pension Amorgos gjorde jag igår och hon önskade mig en fin tid i EGIALI och på Mikes hotell, hon och hennes dotter känner ägaren och de tyckte jag hade gjort ett bra val!
Maria hoppades förstås att jag skulle återvända till Pension Amorgos snart igen, vilken go gumma!!..
När jag anlände EGIALI och såg de fina byarna igen vart jag alldeles salig av lycka, KATAPOLA i all ära men här med de fina byarna LANGADA, THOLARIA och POTAMOS så nära så vackert!
Mitt rum underbart vilken utsikt från min balkong, kolla här....
Theodoros ägaren till Mikes hotell är så gästvänlig och serviceminded, lånade ut en vattenkokare samt porslin så jag kan fixa egen frukost, vilket jag uppskattar!
I rummet finns kylskåp, tv, Wi-fi-fi som funkar utmärkt!
En härligt mjuk säng också!..
Här kommer jag att stortrivas!..

..kanske inte åker hem igen!
Efter att jag slängt in mitt bagage, tog jag bilen upp till LANGADA för lunch, den finaste bergsbyn, POTAMOS har jag inte besökt än, men det får bli en vandring dit sen eller flera!!
Käkade lunch på Nikos taverna, där jag och Yanna har förra söndagen, underbar miljö och vilken utsikt!! Som tagen ur filmen Bröderna lejonhjärta, ja detta är nog paradiset på jorden!!
Här åt jag världens godaste falafel och en liten greksallad, kocken är från Egypten så Falafel är dom bra på!!..
Här satt jag länge och bara njöt av denna vackra utsikt, vad mer behöver man göra!!
Sen har jag strosat omkring nere i EGIALI och njutit av atmosfären, här upplever jag det som att det är mer turister, en annan stämning, lite mer liv!
Kikat i de små presentbutikerna, finns mycket fint att köpa hem om man vill!
Flera mysiga tavernor att sitta och mysa på samt caféer, här är underbart!!
Fick en känsla av att komma till en helt annan ö, landskapet är annorlunda här!
Vattnet kan drickas direkt ur kranen här, informerade Theo mig! Det smakade gudomligt gott, bältet än i Katapola. (vattnet är bältet här fick jag veta).
Kvällarna är fortsatt kyliga långbyxor och en kofta är nödvändigt om man ska sitta ute!
Dagarna är lagom varma, så man orkar att gå på vandringar, vilket lockar mig mer än vad just nu, men imorgon kan det bli att jag tar mig ett dopp i THE BIG BLUE!!
Här kommer några bilder från LANGADA..
Nu ska jag sätta mig och bara njuta på min fina balkong!!
Sunny(direkt från Egiali)