Grattis Janne!!!
17 år är mycket i internetvärlden. Det är som hundår!
Jag läste din historia om hur du skapade kalimera. Jag visste inte att du varit brevbärare på Söder, jag växte upp där och var 14 år 1997. Kanske du lämnat nåt brev på Ringvägen nån gång?
Otroligt hur tekniken har utvecklats på bara några år. Och nu har vi nästan glömt bort hur det var innan Internet. När jag var 14 år hade de flesta dator hemma men med det där modemet som man var tvungen att koppla upp sig med varje gång vars tjutande ljud jag fortfarande kommer ihåg. I skolan hade de precis börjat med dataundervisning där vi fick lära oss mycket grundläggande saker som hur man skapar mappar, sparar dokument och skriva saker i word. Vissa personer hade kommit längre än andra och lärde sig mer avancerade saker. Men datorer och internet var ju i sig självt i ett mycket tidigt stadie och ingen förstod nog hur mycket det skulle utvecklas i framtiden och hur mycket nytta folk skulle få av det.
Jag kan fortfarande bli helt förundrad över de saker man kan göra på internet, nåt av det bästa tycker jag är att man kan söka vad man än vill veta på google och få svar på det direkt. En annan underbar sak tycker jag är att internet för människor av liknande intressen samman, som det här forumet är ett sånt bra bevis för!
Och en av de bra sakerna med det här forumet är att det inte bara är ett forum som riktar sig till svenskar som vill turista i Grekland, eller till svenskar som bor i Grekland (som andra forum gör). Det riktar sig till båda, vilket gör det hela mycket intressantare. De som bor i Grekland kan ge tips och råd till de som vill turista i Grekland, och tvärtom, ibland har det hänt att människor som har bott i Grekland vill flytta tillbaka till Sverige igen och behöver hjälp och tips.
Så grattis och tack!