Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2014-05-10, 06:09
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 770
Standard Sv: Hilsen fra Kastellorizo!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Bara för att det inte ska bli missförstånd så gör jag ett förtydligande angående min kommentar till Kari om väder på semestern.

Jag menar ju givetvis inte att jag på något sätt är gladare vid dåligt väder och tycker semestern är bättre då , utan bara att vädret inte har samma betydelse längre. Eftersom jag har förmånen att åka så ofta till Grekland så hänger inte resan på sol eller inte sol. Jag vandrar hellre i lite mulet och blåsigt väder än i stekande sol och jag sitter lika gärna ute en mulen dag under ett träd och läser som en solig. Att sitta under tak och uppleva ett grekiskt regnväder är ett nöje för mig.
Men förr, på 80-90-talet, då var det ju näst på katastrof om det var regn i Grekland.....Missade soldagar på stranden var det värsta som kunde hända. Men då var det också mer ovanligt med ostadigt väder i juni-sept tycker jag.

Nu väljer jag ju också tider på året för resor då jag får räkna med dåligt väder emellanåt så därför blir jag inte frustrerad av det.
Jag menade mest till Kari att de ju också reser på lågsäsongstider då vädret kan vara ostadigt.
Jag förstår till fullo att man blir besviken om man åker i mer eller mindre högsäsong på efterlängtad solsemester och det då blir dåligt väder.


Lissi - som hade bättre väder än väntat i början av april.
Precis så har vi upplevt genom åren.
Birgitta och Arne.
Svara med citat