Sv: Barnluff, packfrågor och goda råd!
Jag håller med om de råd och kommentarer som du fått hittills!
Jag rekommenderar att ta med en vagn då det är skönt att ha till exempel när man går på och av båtarna. Det brukar vara ganska så rörigt och det är skönt att veta var det yngsta barnet är. Det är även skönt att ha vagnen om det blir väntan på båtar eller på restauranger. Vi har haft både paraplysulky och en s.k sittyvagn och båda fungerar bra.
När vi reser har vi (de vuxna) var sin stor ryggsäck och barnen var sin liten av den typ som man har till skolan. Jag tycker att det går åt mycket plats i väskorna när man reser med barnen. Även om vi minimerar kläder går platsen åt till strandleksaker, spel, böcker, solkläder, armpuffar, cyklop & så har vi haft vindtält när barnen var yngre. De tyckte att det var skönt att sitta i som skydd mot både sol och vind.
Vi har också haft med lite pasta och någon påse med soppa i packningen. Jag vet att vissa tycker att det är överkurs men för oss har det varit skönt att kunna ta fram och laga till när barnen behöver mat utan att vi har behövt leta upp någonstans att handla. På vissa platser är det stängt t ex på söndagar och på många är det stängt mitt på dagen.
Skor: Vi har med ett par sandaler och så köper vi badskor, flipflop eller foppatofflor till stranden.
Till stranden tar vi bara med saronger - inga handdukar.
Lycka till!
/Ofelia
|