Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-27, 09:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Lissi, du ska inte missförstå andras inlägg, utan bara uppskatta att någon annan vill skriva om sina erfarenheter också. Jag förstår allt om synpunkterna kring det praktiska, att de billiga flygen går mot Chania m.m. Jag ville tala om att hela ön är härlig och att det finns andra områden värda att besöka än Chania, Rethymnon, Hersonnisos, Paleochora m.fl. orter på ön. Det var helt spontant efter besöket i Sitia dagen innan! Att vi människor har olika önskemål med våra liv och semestrar är ju självklart.
Pröva Sitia!
/ Jannis
Det ska jag absolut göra och vi har haft bil, varenda gång på Kreta och har åkt runt mycket! Vi har sett många små platser och byar på våra resor. Jag har varit på Lassithi-platån och vandrat i Imbrosravinen. Varit på Elafonissi, vid Falassarna och Sougia Men området öster om Heraklion är outforskad mark. Västra Kreta är dock riktigt väl utforskat med bil.
Kreta är en fantastisk ö!! Faktiskt en av de absoluta favoriterna, dit jag åker 2 gånger i år...29 maj första gången av dessa. det blir mitt sjunde besök sedan år 2000.
F ö läser jag alla Dina inlägg med stor glädje. Jag reagerade bara lite på att Du trodde att alla turister åker till Chania

Lissi
Svara med citat