Citat:
Ursprungligen postat av philosfamilj
Om vi väljer Dimitris Prassinou, behöver vi då dra vagnen över stranden för att äta middag eller finns det även en restauranger på Dimitris Prassinou sida. Någon som har koll på om deras lägenheter ligger på övervåningen eller undervåningen? Är stranden lång, tar det bara några minuter så är det ju ingen big deal.. Är Iliovassilema lämpligare med barnvagn? Tusen tack för alla vänliga svar! Snart 10 dgr på Donoussa. ps båda tog 35 euro per natt för lägenhet med kök i juni- bra pris!
|
Ilovassilema och Prassinos Studios ligger granne med varandra så här är det ingen skillnad när det gäller tillgång på restauranger. Fram till i somras fanns bara restaurangen på Iliovassilema (som inte är en av mina favoriter) att tillgå på denna sida bystranden, men det är ett eller två ställen under byggnad som kanske, kanske har öppet till sommaren.
Det är som sagt backigt på ön, och de flesta pensionat/rumsuthyrningar är byggda på sluttningar med rum i flera plan. Kolla med respektive ställe om de har rum som är lätta att nå med barnvagn. Jag har dock hört att rummen på Iliovassilema är rejält slitna.
Bystranden är ca 150 m lång, med varierande grad av lös sand. Ungefär i mitten kan man nå en av bygatorna, som är bäckbotten under regniga vinterveckor, och snirkla sig fram till andra restauranger den vägen. Jag skulle inte vilja beskriva ön som barnvagnsvänlig, det är gott om trappsteg och nivåskillnader i stort sett överallt, men om man inte har något emot att lyfta, bära och kånka kan det säkert fungera. Utbudet i öns två mini markets är väldigt begränsat så räkna med att bära med er det mesta ni behöver.
Lycka till med planerna!
Våga