Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-23, 17:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Trivsam by med bra strand nära Chania

Citat:
Ursprungligen postat av malte Visa inlägg
Tror vi försöker hitta en by på norra sidan för ett första stopp, och sedan att vi tar några dagar i Paleochora, låter trivsamt tycker jag.
Det är extremt svårt att råda. Mina fem favoritöar (har varit på 65 öar) är Kreta, Tilos, Amorgos, Skopelos och Sifnos. Kreta är etta, och jag kan aldrig få nog av ön. Vi brukar åka till Kreta en månad varje år, då hyr vi bil och puttrar runt, bor en natt här, och fem nätter där. Det är den stora tjusningen med Kreta, att det finns så mycket att se och göra, och att det finns något för alla smaker. Så om ni verkligen vill uppleva Kreta, och på egen hand hitta era favoriter, är det bästa att hyra bil och ta dagarna som de kommer. Ni kanske hittar en by som ni gillar jättemycket, och då kan ni ju stanna där, och göra utflykter med bil.

Mina favoriter på Kreta är mestadels små samhällen, plus några stora, som Chania, Nea Chora och Rethymnon. Kustnära favoritbyar är (utan rangordning): Mochlos, Kato Zakros, Mirtos, Paleochora, Agios Pavlos, Triopetra, Paleochora. Loutro och Chora Safakion. Vi bor gärna i bergen också, då är favoriterna Tzermiado, Zaros, Spili och Anogia. Jag har säkert glömt några.
Svara med citat