Vi hyr ALDRIG en bil eller minibuss om vi ej får en komplett försäkring som gäller underrede och däck.
För att köra "offroad" skall man hyra en bil som är klassad för detta.
Vanlig grusväg skall man kunna köra för vad händer vid ett vägarbete eller omlagd väg.
Vi hyr av
eurocars
Phone
0030 28310 71053
Fax
0030 28310 71376
Mobile (English)
0030 6937 132224
Mobile (German)
0030 6937 132225
mailto:
info@eurocars-crete.com
http://www.eurocars-crete.com
(Hoppas detta ej räknas som reklam, det gäller trygghet). Finns även andra bra hyrfirmer.
Men min bestämnda rekomendation är att hyr ej den minsta, den billigast, den osäkraste bilen för din semester.
Hemma i trygga Sverige kanske du åker en trygg V70 eller liknande men när du kommer till Grekland där trafiken kanske är det farligaste vi har, ja då hyr du det minsta osäkraste bilen som finns för dig och din familj bara det är billigt??
Vi som bor här har sätt för mycket olyckor mellan små hyrbilar och ex. pickupper. Det har ej någon betydelse vems fel det är om man råkar ut för en olycka det viktiga är att man ej skadar sig mer än minsta möjliga.
I dag på morgonen körde jag från Rethymno till Chania flygplats T/R och blev skrämd över hur många småsmå hyrbilar som trängs på vägarna, samt ibland ser jag hur vissa turister "försöker lära" Kretensare hur man kör bil på Kreta(ja alla skall köra som i Sverige förståss).
Min bedömning är att trafiken på Kreta nu på sommaren är farligare än att köra i full snöstorm i Sverige.
Kör gärna runt på denna vackra Ö men ej i en liten skokartong till bil.
Man får oftast det man betalar för.
Önskar er en säker och fin semester
Olle