Citat:
Ursprungligen postat av Melusia
Gör ett nytt försök med ett inlägg...misslyckades tydligen med det igår!!?? hittar det inte
Åker till Naxos 30/8 -13/9 i år. Ska bo på Spiros i Naxos stad, vid St.- George stranden.
Vill ha förslag på en kanonrestaurang i närheten, ska fira min 50 årsdag med en rejäl måltid.
Vi kommer att besöka och bo någon natt även på Paros och Ios. Besöka Antiparos också.
Så kom gärna med tips :
Förslag på öar vi bör se över dagen? som utgår från Naxos
(Och att det går dagstur med färjor t& r till dessa öar.)
Tips på en toppen restaurang i närheten av St. George stranden
Något ställen / Restauranger på Naxos vi inte får missa?
Bästa stranden?
Med vänlig hälsning Annika
|
Hej! jag vet inte om det är första gången du besöker Naxos, om inte så har du gjort ett gott var för enligt mig så är det den bästa ön i Kykladerna och jag gjorde min första båtluffning i Grekland 1976. Vi bodde på Spiros 2002 och 2004 och det är ett gott val bara ni inte får ett rum i källarplan. Jag var där senast förra sommaren och jag skulle verkligen vilja rekomendera MELTEMI restaurang som ligger ca 200 meter från Spiros och det är gatan som går upp från st George stranden upp mot torget. Går inte att missa :-) På Meltemi rekomenderar jag maträtten Kleftiko ( lamm i gryta ) Underbart det möra köttet smälter i munnen! När det gäller stränder så är st ok men dom bästa stränderna dom som går ner mot plakastranden.
Ha det gott!
Kjelle