Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-08, 00:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Om post och reklam

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
.................................................

Eftersom brevbäraren känner snart sagt alla i sitt distrikt tar det rätt lång tid innan han slutat sin runda. Som väl fungerande lantbrevbärare har han med sig pensionspengar och tar med sig enstaka sändelser också, från folk som inte har så lätt att åka till stan. Han ( sällan hon) åker runt med moppe och lådor. Gallhojtar: Mariaaaa! Du har breeeev! och Maria skickar något barnbarn nerför den branta backen eller trappan som vindlar i gränden. Mycket bra service.

Vi har postbox i ett sånt där blått skåp. Eftersom det inte är helt regelbundet när brevbäraren kommer får vi kolla då och då. Ingen brådska , det är bara räkningar i alla fall. EN svensk kompis har jag, som skriver underbara riktiga brev.

Men hur får jag då reda på bra erbjudanden och annat nyttigt?

Det får jag inte, och det går bra ändå...
Så härligt du fångar och beskriver känslan av den Grekiska attityden till begreppet TID! Utan tvekan är det en av många orsaker till att vi älskar Grekland och det grekiska folket.

Vad gäller missade erbjudanden, ............ tänk så mycket pengar du sparar på att inte bli informerad om en massa saker som du inte visste att du behövde.

Masse
Svara med citat