Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-05, 18:28
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Ryggstödsfällning på flygplan

Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen Visa inlägg
Vad är problemet med att fälla stolen? Om jag fäller min stol efter matintag o dyl så får/kan bakomvarande göra detsamma. Utrymmet minskar inte för någon av oss.
Visserligen har jag diskuterat detta i en annan tråd (tror det var Arnes underbara stoppkloss) men jag måste svara på denne;
För mig som är 190 cm gör det stor skillnad, utrymmet i många flygplanskonfigurationer minskar rejält för mina ben, då hjälper det noll att jag fäller mitt.

Däremot vill jag absolut inte ha fasta stolsryggar (Ryan-stolar) som artikel refererar till. Jag vill ju passa på att fälla om sätet bakom mig är tomt, vilket händer ganska ofta ändå.

Råkade ut för följande mellan Tel Aviv - Riga i torsdags. Sätet bakom var tomt, jag fällde, en bit in på flygningen flyttar en passagerare in bakom, omedelbart fäller jag upp, han svarar snabbt; "no, no, it's ok", då lämnade jag stolen 1/3-dels fälld. (min mittenstol var tom, så det var ändå en mkt angenäm flight, så jag fällde helt upp, för bättre huvudstöd mot väggen, men det är en annan historia)
Svara med citat