Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen
Vad är problemet med att fälla stolen? Om jag fäller min stol efter matintag o dyl så får/kan bakomvarande göra detsamma. Utrymmet minskar inte för någon av oss.
|
Visserligen har jag diskuterat detta i en annan tråd (tror det var Arnes underbara stoppkloss) men jag måste svara på denne;
För mig som är 190 cm gör det stor skillnad, utrymmet i många flygplanskonfigurationer minskar rejält för mina ben, då hjälper det noll att jag fäller mitt.
Däremot vill jag absolut inte ha fasta stolsryggar (Ryan-stolar) som artikel refererar till. Jag vill ju passa på att fälla om sätet bakom mig är tomt, vilket händer ganska ofta ändå.
Råkade ut för följande mellan Tel Aviv - Riga i torsdags. Sätet bakom var tomt, jag fällde, en bit in på flygningen flyttar en passagerare in bakom, omedelbart fäller jag upp, han svarar snabbt; "no, no, it's ok", då lämnade jag stolen 1/3-dels fälld.

(min mittenstol var tom, så det var ändå en mkt angenäm flight, så jag fällde helt upp, för bättre huvudstöd mot väggen, men det är en annan historia)