Sv: Vart är bäst för barnfamilj.
Nåja...å pakke badesaker til 4 barn og til de voksne for så å gå til bussen, stå i kø, kanskje ikke få sitteplass osv. hver dag når man er på ferie hadde ikke jeg orket, men er enig at gamlebyen ellers er både fin og spennende..
Som nevnt..hold dere på østkysten om dere ønsker sandstrender. Altså ikke på Ixia-siden...
Bor man i Kalitheaområdet har man sandstrand (og en stenstrand) og nærheten til byen, men er alikevel avhengig av buss. Lite tavernaer i området. Ellers er det sandstrender hele veien nedover til Faliraki. Ville kanskje ikke bodd i sentrum der da det er en del party..., men i utkanten er det helt greit. Der er mange tavernaer og restauanter, mye shopping og tom. et lite tivoli om man synes slikt er viktig. Absolutt ingen gresk atmosfære der, men fine strender... Siden er det flere små steder etter Faliraki.... Ladiko, Afandou, Kolymbia. I nærheten av Lindos er det også flere fine steder og bo...bl.a. Pefkos
Kalithea hadde kanskje vært mitt valg da jeg synes gamlebyen er så fin at jeg ville hatt minst 2-3 kvelder der... og da ville jeg ikke ha bodd lengre nedover enn til Faliraki i allefall. (ca. 25-30 min med buss derifra om jeg ikke husker feil)
Water er et kjempefint sted å tilbringe en dag... ligger mellom byen og Faliraki...gratis buss fra byen.
|