Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-23, 14:43
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: rafina eller Pireus

Citat:
Ursprungligen postat av lolagumman Visa inlägg
Vi åker redan i juni så tyvärr verkar den rutten gå bort. Hur är katamaranerna då, är det väldigt skummigt jämfört med en vanlig färja?
Jag reser alltid från Piraeus och tycker att det fungerar smidigt. Jag antar att ni ska bo på hotell en natt och det finns flera hotell som folk här på Kalimera rekommenderar och som ligger nära den del av hamnen där Blue Star-båtarna till Paros och Naxos ligger.

Ombord på dessa båtar finns gott om utrymmen att röra sig på så att barn med spring i benen inte blir rastlösa, och det går bra att sitta ute i friska luften om man har lätt för att bli sjösjuk. Man kan även boka flygplansstolar för en mindre summa om man vill kunna sova under resan. Jag har själv lätt för att bli sjösjuk, men har alltid mått bra på Blue Star-båtarna. Snabbåt klarar jag max 1 timme om de inte kör med reducerad fart.

Ytterligare ett alternativ är att flyga, både Paros och Naxos har dagliga förbindelser med Athen. Flygbiljetten kostar bara något mer är att resa med snabbåtarna. Flygturen tar 45 min - 1 timme. Nackdelen med flyg är att biljetterna för sommaren säljs slut tidigt.
Lycka till med planerna!
Våga
Svara med citat