Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-15, 20:49
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Svenskarnas populäraste länder

Det JAG menade var inte att jag ångrade att jag åkt till Barcelona! Som jag sa det är en jättefin stad, helt olik Aten och verkligen en erfarenhet och jag har flera fina minnen därifrån. Gaudis byggnader och gaudiparken var ju helt fantastiska. Det enda jag sa var att jag inte tyckte att den förtjänade mer uppmärksamhet än Aten, i Aten kan man ha precis lika trevligt som i Barcelona.

Sen håller jag med Lissi och jag höll på att ta upp det innan också, att personligen tycker jag mycket mer om Madrid om vi ställer Spaniens två största städer emot varandra. Jag har varit i Madrid många gånger och tycker att det är en underbar stad, många imponerande statyer och byggnader och många stora fina parker för att inte tala om deras fina slott. Barcelona var lite för turistigt i min smak, medan Madrid har inte lika många turister som Barcelona och där känns det verkligen att man är i Spanien. Kanske att Madridborna funderar någon gång precis som vi gör om Aten varför deras stad inte är lika populär som Paris, Rom och Barcelona?
Svara med citat