Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-30, 13:26
blueberry blueberry är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Rhodos-resenärer!!

Jag kan väl inte säga att jag är en van Greklands-resenär, har bara varit dit 2 gånger men jag älskade Rhodos. Var där en vecka i maj för 3 år sen och vilket underbart ställe. Vi bodde i Rhodos stad och det är verkligen en stad som har allt jag vill ha på en semester, bad och shopping.

I höstar var vi och öluffade första och sista gången. Jag hade läst så mycket underbart om öluffning, men vi avskydde det. Vi åkte via Aten till Naxos och Amorgos. Amorgos var visserligen otroligt vackert, men inte värt besväret att ta sig dit. Och hela ön var lite för mycket "öde" för min smak. Kan tillägga att vi åkt via och övernattat i Köpenhamn och sen ännu en natt på Naxos för att ta oss dit. Och jag som annars älskar att vara på sjön tyckte att båtresorna var såå långtråkiga och jag avskydde känslan att att inte vara "framme" vid resmålet någonsin. När vi åkte till Rhodos gick det direktflyg från vår hemstad och vi är framme på 4 timmar. Kan det bli bättre en så?

Talade med min man om att åka till Rhodos i vår igen, och jag blir alldeles salig av lycka då jag tänker på att åter få åka till denna underbara ö.
Svara med citat