Ämne: Peloponessos
Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-15, 17:29
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Peloponessos

Peloponnes er vidunderlig - gled deg!

Det går buss til flere steder på Peloponnes fra Stathmos Kiffisos i Athen. Dit tar du enten en taxi eller en buss som starter like sør for Omoniplassen. Skal du reise direkte fra flyplassen er det direktebuss mellom den og busstasjonen.

Selv kjenner jeg best til de østre delene av Peloponnes. Fylket Argolida har flest store severdigheter per kvadratkilometer av alle Hellas' fylker og øyer, kanskje med unntak av Athen. Det er naturlig å begynne eller avslutte der, da dette området ligger nær (17 mil) fra flyplassen.

Hovedstaden i Argolida heter Nafplio, kanskje den vakreste (gamle)byen i Hellas, med bl.a. nydelige hus og gater, tre borger og gode spisesteder. Stranden er heller ikke langt unna. Byen er et naturlig bosted, hvor man enkelt også kan ta dagsutflukter til andre severdigheter.

Ser du i venstre marg, under fastlandet, kan du lese om Nafplio der, eller sjekke nettstedet mitt med fyldig informasjon fra byen, Argolida og severdigheter i de nærmeste andre fylkene: www.visitnafplio.net

Som du skjønner er jeg lommekjent i området, så det er bare å spørre om du lurer på noe.
Svara med citat